RSS

Strasbourg Charlie Hebdo Yürüyüşü izlenimleri

11 Jan

Strasbourg Charlie Hebdo Yürüyüşü izlenimleri

11 Ocak 2015

Fotoğraf4994

 

  • Hava soğuk ve güneşliydi, yani gösteri için ideal koşullar vardı

  • Gösteride resmi verilere göre 40 000, organizatörlere göre 50 000 kişi yürüdü. Bu 300 000 nüfuslu bir şehir olan Strasbourg için bir rekor. En son 1996’da Front National karşıtı gösteride 30 000 kişi yürümüştü. Bugün Strasbourg için tarihi bir gün

  • Kortejin başı Kleber meydanından hareket edip nehri izleyerek bütün şehirde yürüyüp Kleber Meydanına geri döndüğünde kortejin sonu henüz meydanı terk edememişti.

Fotoğraf5004

  • Kalabalık yüzünden kortejin varış noktası iki kere değiştirildi

  • Bütün yürüyüş boyunca hiçbir parti flaması, bayrağı, sembolü yoktu. Siyasi temsilciler kortejin başında değil karışık halde ortasında yürüdüler.

  • Paris’teki yürüyüşe bazı liderlerin katılması büyük rahatsızlık uyandırdı

Fotoğraf5011

  • Yürüyüş boyunca çok az üniformalı polis vardı. Yürüyüşün güvenliği derneklerden gelen arkadaşlarımız tarafından sağlandı.

  • Yürüyüş boyunca ve sonunda, en azından ben meydanı terkedene kadar, hiçbir taşkınlık olmadı.

  • 40 000 kişi arasında en fazla 10-15 Fransa bayrağı gördüm, hepsi küçüktü. Sadece iki tane büyük Fransa bayrağı gördüm, birinin üzerinde Arapça « Ben Charlie’yim » yazıyordu, diğeri şehrin banliyölerinden gelen Arap ve Türk asıllı çocukların taşıdığı Fransa Futbol Federasyonu bayrağıydı!

Fotoğraf5017

  • Yürüyüş boyunca atılan sloganların hiçbiri birşeye « karşı » değildi, bütün sloganlar birşey «için »di. En çok duyulan sloganlar « Ben Charlie’yim » « hepimiz Charlie’yiz » ama en ençok da « özgürlük » oldu.

  • Herkes evde hazırladığı dövizleri taşıyordu « Ben Fransızım ve Charlie’yim, ben Türküm ve Charlie’yim, Ben Müslümanım ve Charlie’yim vs »

  • En çok ilgi çekeni « ben özgürüm ve Charlie’yim oldu »

Fotoğraf5002

  • Bir dövizde « Ben Yahudiyim, Polisim ve Fransayım yazıyordu » taşıyan kişi hiç rahatsız edilmeden yürüyüşü tamamladı. Gerginlik olmasından korkmadım değil.

Fotoğraf5036

  • Kortej birtakım Müslüman ülkelerin konsolosluklarının önünden geçerken herhangi bir protesto ya da yuhalama olmadı

  • Yürüyüş bittiğinde bir kaç kişi Fransız Ulusal Marşını söylemeye başladılar ancak bir iki dizeden sonra kimse katılmayınca sustular.

  • Gösteri bir dakikalık saygı duruşu ile tamamlandı, insanlar kalemlerini havaya kaldırdılar

Fotoğraf5042

  • 40-50 00 kişi yürüyüş sonunda dağıldı, ben eve yürüyerek dönerken kortejin sonu hala yürüyordu.

 Fotoğraf4996

 

Fotoğraf4998

 

Fotoğraf5021

 

Fotoğraf5041

 
Poster un commentaire

Publié par le janvier 11, 2015 dans News

 

Étiquettes : , , ,

Laisser un commentaire

 
