RSS

Selahattin Demirtaş Kadıköy Mitingi

03 Août

3 Agustos 2014 tarihinde, HDP Cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş’ın Kadiköy Mitingine gitme fırsatını buldum. Mümkün olduğu kadar objektif ve eleştirel izlenimlerim şunlardır.

Fotoğraf4620

 

  1. Miting alanı gayet coşkulu idi. Daha önce Selhattin Demirtaş’ın iki etkinliğine katılmıştım. Bu mitingde Kürtleri daha bir önde gördüm. Sanki diğer etkinliklerde Türkleri korkutmamak için geri planda kalmaları tembihlenmiş de bu mitingde özgürce siyasal aidiyetlerini dile getirme fırsatını bulmuşlar gibi geldi bana ve hoşuma gitti. Sonuçta bir siyasal mücadelenin sonucudur bu adaylık ve Kürtlere bu coşkuyu çok görmek haksızlık gibi geliyor bana.
  2. Dolayısıyla, Biji Serok Apo sloganları gayet doğal, birkaç Öcalan posteri de.
  3. Bu konuda da bir tespit yapmak derek. Miting alanında çok az HDP flaması ve diğer partilerin flamaları vardı.  % 99 Selahattin Demirtaş flamaları ve % 1 Apo ve PKK flamaları gördüm.
  4. Organizasyon sorunsuzdu. Ön taraflarda iki tatsızlık olayı başlangıcı hemen tatlıya bağlandı. Ses düzeni çok iyiydi. Ben önlerdeydim, arkaları bilmiyorum ama büyük ekran ve hoparlörler iyi çalışıyorlardı.
  5. Şarkılar 16’da başladı. 1 Çerkesçe, 1 Arapça, 2 Türkçe 4 Kürtçe şarkı söylendi. Hepsine de aynı coşkuyla eşlik edildi. Bir an üzerine çıkılan otobüs durağı sallanır gibi oldu, korktum, ama birşey olmadı.
  6. Demirtaş 17’de konuşmaya başlayacaktı ve 17’ye 5 kala sahneye Kardeş Türküler’in « gezi » şarkısı eşliğinde çıktı. Dakikliğe çok önem veren biri olarak takdir ettim.
  7. Konuşmada beklenmedik bir şey yoktu. Sürpriz birşey yoktu. Ama Demirtaş Promptörsüz 45 dakika hiç teklemeden, şaşırmadan, dili sürçmeden konuştu.
  8. Konuşmasında sık sık Türkiye’deki bütün halkları saydı. Özellikle Ermeniler’e vurgusu kayda değerdi . Elbette bol bol Türklerden, Kürtlerden, Çerkeslerden Yezidilerden… ve bir kere Rumlardan bahsettti.
  9. Sınıflar, ezilenler, emekçiler, kadınlar, « bütün cinsel kimlikler »… konuşmada yerlerini buldu
  10. Yahudilerden hiç bahsetmedi. Bunu anlayabiliyorum ama bir yandan da tam tersi olmasını beklerdim. « İsrail devleti şunu şunu yapıyor, Yahudi düşmanlığına, Antisemitizme karşı durmanın tam zamanıdır » deseydi çok mutlu olurdum.
  11. Konuşmadaki hedef açıkça Erdoğan’dı. Çatı adayından hemen hemen hiç bahsetmedi
  12. Miting sorunsuz dağıldı. Demirtaş gençlerle çerilmiş arabasıyla uzaklaştı.
 
Poster un commentaire

Publié par le août 3, 2014 dans News

 

Étiquettes : , ,

Laisser un commentaire

 
